HTML

GRID - élménybeszámoló

2008.06.13. 18:31 :: v_marci

Túllendülve a Lego és Vasemberek kézbe vehető világán, ismét a PC irányába kalandoztam a nyári napok eső- és hőségrohamai elől menekülve. Egyszerűen nem lehet szó nélkül elmenni a Codemasters legújabb autós játéka, a Grid mellett. A játék június negyedikén jelent meg. Az első benyomásom az volt, mikor megláttam, hogy legalább kétszer gyorsabban fog futni a gépemen, mint a Dirt valaha is futott. Ez -gondolom- a grafikus motor finomhangolásának és a 2 giga RAM-nak volt köszönhető, de úgy tudom, lassabb gépeken 1024-ben is simán elfut a game medium beállításokkal, persze a multisampling-et kikapcsolva. A játékban célunk a grid world összes szintjének teljesítése, ez körülbelül ötven különböző kategóriájú versenyt jelent átlag három pályával számolva. Ezeken minimum tizenöt-húsz ellenféllel kell megküzdenünk az első helyért, általában a mezőny közepéből rajtolva. A „küzdelem” szó szerint értendő: lökdösődések, ütközések, borulások, durrdefektek tarkítják az egyes versenyek mindössze két-három körét. Ilyet nem nagyon tapasztaltam mostanában, és egy két japán hegyi menet teljesen leizzasztott engem és baráti körömet. Ehhez az is hozzájárult, hogy csak a traction control-t hagytam bekapcsolva, a másik két segítséget nem: így a kocsi jobban reagált a kormány mozdulataira, és a hátsó kerekeket kis kézifékkel és gázfröccsel meg lehet még csúsztatni a kanyarokban. Mind grafikában -piszkosodó, reálisan elemeire hulló autók-, mind megvalósításban -gyors játék-motor és élethűen hibázó ellenfelek- simán ráver a Pro Street-re. Igaz, itt nincs egyedi kocsituning, a versenygépeket újonnan vagy eBay-en lehet megvásárolni a karrier módban. Típusuk szerint három csoport különböztethető meg: USA, Euro, Japán. Amerikai nagy dögök durva nyomatékkal, európai márkák (Lamborghini, Pagani, Aston Martin) és japán pörgős Nissanok meg Toyoták versengenek. Aki játszott az előző kiadással, a Pro Race Driver-rel, annak még a pályák is ismerősek lehetnek. Spa, Nürburgring, Donington Park, de vannak Detroit, Miami és japán hegyi helyszínek is. A  drift-tel már máshol is találkoztam , de itt egy újabb szint mutatkozik be Freestyle néven. Csak köröznünk kell egy dokkban a tenger mellett és azon vagyunk, hogy minél több pontot gyűjtsünk össze a nagy sebességű farolásokkal. Egyáltalán nem rossz játék, hozza a 2008-ban elvárható szintet, jobb a konkurenseinél. Külön plusz pont a 24 órás verseny a Le Mans-i pályán ahol a napszakok váltakozása lélegzetelállítóan fest. Még a gyengébb gépeken is jól muzsikál, így akinél szaggatott a Dirt, az is próbálja ki nyugodtan!

 

Szólj hozzá!

Címkék: game teszt pc game

A bejegyzés trackback címe:

https://sony-psp-slim-tapasztalatok.blog.hu/api/trackback/id/tr25519017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása